Kontaktlistan är en av de viktigaste funktionerna i ACT! by SageHär är 6 tips för att få ut det mesta av kontaktlistan i ACT!

  1. Aktivera Grid Lines (under Verktyg – Inställningar – Färger Teckensnitt) – Inget mer sökande igenom ett vitt fält av uppgifter. Ställ in dina färger och teckensnitt och ge dina ögon en del hjälp. Avsluta med OK.
  2. Anpassa kolumnerna – Högerklicka och välj Anpassa kolumner för att se de data som du vill se, varken mer eller mindre. Men lugn, den enda vy du skräddarsyr är din egen. Varje dator hanterar detta separat.
  3. Använd Windows kortkommandon – Visste du att om du håller ned Ctrl kan du märka och undanta enstaka kontakter i listan? Och genom att hålla ned Skift kan du välja en rad kontakter i listan?
  4. Urval valda/Uteslut valda – Nu när du har taggat de kontakter som du vill ha kan du begränsa till just de som är markerade (Urval valda) eller utesluta dem från ditt urval (Utelämna valda). Ibland är detta mycket snabbare än att göra avancerade sökningar.
  5. Använd kolumnrubrikerna – Klicka på en rubrik för att sortera kolumnen. Klicka på den igen för att sortera i omvänd ordning. Du kan göra det för varje kolumn du visar.
  6. Exportera till Excel – Din lista ser perfekt ut. Du har sorterat, taggat, utelämnat och inkluderat alla data du vill ha. Vad händer nu? En knapp gör en snabb Export till Excel av allt i denna vy så att du kan dela med andra, skriva ut eller göra mer avancerade funktioner i Excel. Orolig för datasäkerhet? Lugn, exportfunktionen kan kontrolleras per användarnivå.