090-713550 support@zoft80.com
Säkert har du händelser som är regelbundet återkommande t.ex.

  • personalmöte
  • förfallodatum för prenumerationer, försäkringar, m.fl.
  • serviceintervall

Listan kan säkert göras mycket lång. I ACT! kan du enkelt hålla reda på den typen av aktiviteter med hjälp av den inbyggda kalendern.

Du börjar med att plocka upp den kontaktperson som skall förknippas med händelsen och sedan välja mellan Samtal (Call) – Möte (Meeting) och Att göra (To-Do). Bestämmer datum och tid för första händelsen samt händelsens längd. Under Regarding skriver du in, eller väljer från drop-down listan, vad händelsen avser.

När alla fält som är relevanta för händelsen har fyllts i klickar du på fliken Recurrence och väljer hur ofta händelsen skall återkomma. Om det t.ex. är en kunds utrustning som skall ha ett serviceintervall på två gånger per år väljer du Monthly och Every 6 months och vilken dag i månaden. Om detta gäller enbart under garantitiden sätter du även ett slutdatum.

Det som händer är att det skapas en händelse i din kalender för varje tillfälle som kundens utrustning skall in på service.